lørdag 22. oktober 2011

Jeg vil også...

....strikke Mariusgenser :)
Og det er mulig jeg har blitt litt latere på mine "gamle" dager, men
jeg synes denne varianten med rundfelling er ganske så genial.

Og ja - apropos lat - jeg strikket den i str 2 år, enda jeg ikke har noen toåring
i hus...så da blir kanskje en julegave?
Problemet som da melder seg, er at jeg må strikke en til, til en jente,
i str 6 år...for likt må det være :)




Nå er selvfølgelig det et problem jeg kan hanskes med!
Må handle garn først, men det er jo halve moroa.

Denne er strikket i MorAase Superwash, helt greit garn egentlig.
Mønsteret fant jeg i dette Sandnes-heftet (selv om det ikke er bilde av den på denne siden)

Ferdig i går ettermiddag, og senere på dag fikk jeg nesten ikke
strikket noe, for  -tro det eller ei - Mannen hadde tatt stolen "min"!
Jeg ble helt "vingeklippet" for alt ble feil når jeg satt i den andre stolen.
Alt strikketøy og -utstyr er jo plassert i forhold til den stolen, og bordet ble på
feil side og...ja...det var helt pusmerkelig.
Vanedyr ja...!

Men nå sitter jeg rett, og livet er i balanse :)

Ønsker alle en velbalansert og koselig lørdag videre!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Flott Mariusgenser du har strikket og for en vakker hjerteknuser du har strikket til i innlegget under, de hkjertene var akkurat luke fine som gulljenta di sa. Ha en fortsatt god helg :-)

Unknown sa...

Unnskyld, hjertene var like fine som gulljenta di sa, så ikke trykkleifene før det var for sent :-)

reSIRIkulert sa...

Man kan vel aldr bli lei av Marius'ar....?! :)