torsdag 31. januar 2013

Jeg rekker det akkurat...!

Det er med et nødskrik, men et innlegg til før det blir februar skal
det forhåpentligvis bli.
Litt har vært på pinnene i 2013s første måned, det første og største (men akk, likevel
ikke stort NOK) er en Mariusgenser. Skulle bli min, men den er for liten ja, eller jeg er for stor...Anyway...
 Strikket i et deilig, mykt Alpaca-garn fra Drops
 (Nei, det KLØR, i følge 13åringen, som genseren forøvrig satt som et skudd på :o/)
 Garn: Drops Alpaca
Pinner: 3
Størrelse: S med L lengde
Vekt: Nesten ingenting (360 g!)



Den er akkurat slik jeg ønsket den, med unntak av den ene vesentlige tingen; størrelsen...
Men Marius-mønsteret er så fint, og jeg gruer meg slett ikke for å strikke en til!

Det er (dessverre) ikke ofte jeg får bestilling fra den nærmeste krets
på "strikketing", men etter en IIIS-kald hyttehelg, der et par tovavotter viste seg å være det
eneste som holdt skigåerne varme,
 måtte jeg (sporenstreks og aldeles uten protester) strikke et par til :)
Det var rene Kinderegget;
1. Jeg fikk oppfylle et ønske
2. Det er en nyttig ting
3. Jeg brukte hver cm av Fritidsgarn jeg hadde i resteskuffen




Toving er så fascinerende, og de enorme vottene ble passelige :)
Nå mangler bare snøen her, så skal de nok få bli med på tur!
Ble det ingenting på meg i januar da???
Joda, jeg fikk meg et par nye pulsvarmere, og det er jo ikke å forakte ;o)



Mønsteret er Nalu Mitts ,
og restegarn kom nok en gang til nytte, 55 g Superwash Ullgarn,
på p nr 3.5.
Dett var dett, for denne gang -
februar ligger der rett rundt hjørnet,
ubrukt
full av muligheter
- Håper din blir super :) -


3 kommentarer:

Siddis back home sa...

Å, for en herlig Marius genser, akkurat en slik jeg ønsker meg..... flotte votter og pulsvarmere også, nå vet du hvor å sende Mariusen din... ha en flott helg hos deg!

Lisbeth sa...

Det var noen fine farger på mariusen din! Har også strikket den genseren i alpacca fra drops, de blir kjempe lette, gode og varme.
Fin helg til deg!

Tesha sa...

Nydelig Mariusgenser! Akkurat sånne farger som jeg kunne tenkt meg!!!