søndag 25. mars 2012

En vårlig kjole

Har lenge hatt lyst til å prøve et mønster fra Rasmilla, og
valget falt på denne tunikaen, Elvira. Synes det er så smart med disse
plaggene som strikkes ovenfra, da regulerer man enkelt lengden. jeg hadde
nemlig lyst på kjole, til jentungen altså ;o)

Strikket i et av mine nye favorittgarn, Holst supersoft, i en aldeles nydelig
farge, opal. Så fint liv i den!


Den er totalt ca 60 cm lang, og passer veldig godt til 6 (snart 7)-
åringen min.
Men hun har ikke tid til å bli fotografert, når det passer for meg iallfall......
Så de to knappene jeg valgte for nakke-lukningen viste seg å passe;


"Litt turbo" - Det er minstejenta vår det (c",)


Avsluttet med en halv mønster-rapport fra halskanten, synes det ble en fin
kant nederst.


Fakta om kjolen:

130 g Holst supersoft, p nr 3 (2.5 til halskanten)


En vårlig helg er snart over, ønsker deg en god, ny uke!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Helt utrolig lekker :-)

Siddis back home sa...

Så nydelig kjolen din ble! Jeg har strikket den samme til min prinsesse, men den ble dessverre aldri brukt, http://siddis-in-houston.blogspot.com/2011/05/another-knitted-dress.html

ha en flott førpåske uke hos deg!

Rigmor sa...

Nydelig kjole du har strikka. Denne skal jeg garantert strikke til barnebarnet mitt !

Jane sa...

Å fy søren, denne var superlekker!! Har strikket Elvira tidligere, og tenker på å strikke en til, men har lurt litt på hvilket garn jeg skal velge. Takk for tips :D